13 Ağustos 2016 Cumartesi

Biz Gayet İyiyiz

Kitap Adı: Biz Gayet İyiyiz
Özgün Adı: We are All Compeletly Fine
Kitap Yazarı: Daryl Greogry
Çeviren: Aslıhan Kuzucan
Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 158
Baskı Yılı: 2016


Bu kitabın çıktığını gördüğümde acayip merak etmiştim. Çünkü adı çok ilgi çekici. Ve kapağına bakınca da bir grup terapisi olduğunu düşünmüştüm. Gerçekten de öyle!

Terapili kitaplar okumaya bayıldığımı biliyorsunuzdur. Bu kitap grup terapisine çok farklı bir boyut katmış. Yazar zaten kitabı yazarken Yalom'un Grup Psikoterapisinin Teoriği ve Pratiği kitabını defalarca okuduğunu ve ondan etkilendiğini söylemiş teşekkür yazısında. 



Ortada bir grup terapisi var ama danışanlar çok sıradışı. Hepsinin paranormal sorunları var. Şöyle diyor arka kapakta:

Harrison, Canavar Dedektifi, hikâye kitaplarından fırlamış bir kahraman. Şimdiyse otuz yaşlarında ve zamanının çoğunu uyuyamayarak geçiriyor. Stan, vücudunun bir kısmı yamyamlar tarafından yendikten sonra ufak çapta bir ün kazandı. Barbara, kemiklerinin üzerine kazınmış mesajlarla beraber yaşamaya çalışıyor. Greta, hem kana susamış bir katil hem de bir kundakçı olabilir. Nedendir bilinmez, Martin son teknoloji ürünü gözlüklerini hiç çıkarmıyor. Ve elbette, kimse onların anlattığı hikâyeleri dikkate almıyor… ta ki psikoterapist Dr. Jan Sayer onları bir araya getirene dek. Bu görünüşte çıldırmış olan kişiler bir terapi grubu oluşturursa ne olur? 

Çok enteresandı kitap ya. Özellikle sonunda çok hareketlendi ve grup terapisini yöneten psikiyatristle ilgili ortaya çıkanlara çok şaşırdım. Kısacık bir kitap ama gizemli ve etkileyici. Okumanızı tavsiye ediyorum.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Grup terapisini alıp bu hale getirmek nereden aklına gelmiş yazarın, hiç bilmiyorum :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
İnanılmaz akıcı diyemem, bir tık yavaş okudum ben. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Güzel. 

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı çok ilginç ya. Biraz da ürkütücü. 

Final puanı: 4,55

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder