8 Mayıs 2016 Pazar

Endgame: Çağrı (Endgame, #1)

Kitap Adı: Endgame: Çağrı
Özgün Adı: Endgame: The Calling
Kitap Yazarı: James Frey & Nils Johnson Shelton
Çeviren: Uğur Mehter
Yayınevi: Pena
Sayfa Sayısı: 552
Baskı Yılı: 2016


Bu kitapta ilk çıktığından beri gözüm vardı çünkü zaten inanılmaz ilgi çekici konusunun yanısıra bir de kitabın tamamı gerçek bir bulmaca içeriyor. Dünyanın herhangi bir yerinde, bir kasanın içinde 500.000 $ duruyor, bulmacayı ilk çözen paranın sahibi olacak. Ama 2 yıldır kimse çözemedi :D

Kitabın konusuna bakacak olursak şöyle: Yaratılışla ilgili bildiğimiz hiçbir şey doğru değil. Aslında dünyayla ilgili de neredeyse hiçbir şey bilmiyoruz. Çok az insan gerçeği biliyor. Evrim yok, doğal seleksiyon yok. Bunların hiçbiri doğru değil. Gök İnsanları, Yaratıcılar, bir sürü isimleri var. İnsanlığı onlar yarattı, şu ana kadar yaptığımız her keşif, sahip olduğumuz her türlü teknolojik gelişme onların işi. Bizi köle olarak kullanmaya devam etmek için. 

Ve zamanı geldiğinde, insan ırkı dünyayı çok kötü kullandığı için Endgame başlayacak. Binlerce yıldır bu oyuna hazırlanan, 12 soydan gelen 12 oyuncu Oyun'a başlayacak. Ve yalnızca biri kazanacak. O kazandığında, onun soyu hariç dünyadaki tüm insanlar ölecek ve dünya yenilenmek için zamana sahip olacak. İşte şimdi, oyun başladı! 3 anahtarı ilk bulan kazanacak!



Şu yaratılışla ilgili "Gök İnsanları bir hayvanın gözüne baktı ve ona bilinç verdi." gibi bir cümle vardı ve tek kelimeyle hayran oldum! :D Konu falan mükemmel ya, gerçekten beni çok heyecanlandırıyor. Her zaman böyle komplo teorilerini, hem yaratılış hem de dünyanın sonuyla ilgili böyle çılgın fikirleri okumaya bayılmışımdır. O yüzden bu kitaba da bayıldım :D 

Kitabı sevmeyenler de olmuş ama ben gerçekten çok sevdim. Benimle benzer bir okuma zevkine sahipseniz bu kitabı kesinlikle öneririm. Okuması çok keyifli ve oldukça sürükleyiciydi benim için.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok iyiydi.  

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
İnanılmaz akıcıydı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviri güzeldi, hatta başta bulmacayı bozmamak için ölçü birimlerinin aynen bırakıldığı notu vardı. Böyle özenilmesini çok beğendim. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim!

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapakta pek bir şey yok ama rengini seviyorum :D 

Final puanı: 4,95

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder