25 Nisan 2016 Pazartesi

Isla ve Mutlu Son (Anna and the French Kiss, #2)

Kitap Adı: Isla ve Mutlu Son
Özgün Adı: Isla and the Happily Ever After
Kitap Yazarı: Stephanie Perkins
Çeviren: Aslı Tümerkan
Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 328
Baskı Yılı: 2016


Kitabı az önce bitirdim. Aslında dün tek oturuşta bitirecektim ama sonra "bu kadar güzel bir kitap bir günde bitmesin" diyerek 100 sayfasını falan bırakmıştım. Dün bu kitabı Lola'dan daha çok sevdiğimi düşünüyordum. Bugün de hala öyle sanırım.

Bundan emin değilim, çünkü iki şey var. Birincisi Isla'nın gerizekalı hareketleri :D Salak salak davranıp, bunları aptalca mantığa bürümeye çalışıyor. Sonlara doğru Isla biraz sinirimi bozdu işte. 

Bir de büyük mesele var. Bu kitaplardaki aşklar gerçek olamaz. Cricket ve Lola arasındaki ilişki de, bu kitapta Josh-Lola ilişkisi de gerçek olamayacak kadar güzel. Bu kitabı okumak bana ne kadar yalnız olduğumu ve neye ihtiyacım olduğunu hatırlattı. Ama sonra gerçek olamayacak bir şeyin eksikliğini hissediyorum diye kendime sinir oldum. Bu da böyle bir depresyon günlüğü :D Neyse, işler gerçek hayatta hiç de böyle yürümüyor özetle.



Kitabın son sahnelerinde Lola ve Cricket'i görmek çok güzeldi. Ben henüz okumadım ama ilk kitaptan Anna ve St. Clair de vardı. Yazar hepsini birbiriyle arkadaş yapmış ve bu detayı çok beğendim.

Öyle işte. Son olarak Mavi Kalem blogunun sahibi Burak'ın söylediklerine kesinlikle katıldığımı söyleyeceğim. Bu kitaplar ile yazarın naif, düzgün erkekler de olabileceğini gösterdiğini söylemişti, ki kesinlikle öyle. Artık şu badboy safsatalarından kurtulalım lütfen! :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Şu bahsettiğim gerçek olamayacak kadar güzel aşk için buradan kırıyorum.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Akıcılığı çok iyiydi.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir iki tane yazım hatası var ama takılmaya gerek yok. Baskısı zaten harika. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isimlerin kullanılması gerçekten harika. En çok French Kiss'i nasıl çevireceklerini merak ediyorum :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Bu seride kapaklara hikayeyle ilgili görseller koymalarına bayılıyorum.

Final puanı: 4,65

2 yorum:

  1. Bu kitabın serideki en sönük kitap olduğunu duymuştum fakat bu kadar beğendiğini görünce kısa sürede alıp okumaya karar verdim,umarım ben de en az senin kadar beğenirim :D

    Ayrıca birinci kitap ikinci kitaptan katbekat daha iyi,umarım Yabancı kısa sürede çıkarır Anna'yı bu muhteşem baskılarla ve herkes bu harika kitabı okuma fırsatını yakalar :D

    YanıtlaSil
  2. Birinci kitabını iyiki okumamışsınız.Birinciyi okudum bitiremedim.İkinciye hiç buşmayyaım:)Kitap baştan sona kadar şimdiki zamanla yazılmış.Çocukça davranışlar son safhaya kadar miğde bulandırıyor artık.Ayrıca bir bölümünde "Kitabı yarım bırakmadan önce" 50 sayfa yı okuyup tekrar geri dönüp tekrar okudum.Sonuç yoktu.Sayfa doldurmak için salak saçma yazılmış şeyşerdi.

    YanıtlaSil