29 Nisan 2016 Cuma

Arşiv (The Archived, #1)

Kitap Adı: Arşiv
Özgün Adı: The Archived
Kitap Yazarı: Victoria Schwab
Çeviren: Tuğçe Kayıtmaz
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 374
Baskı Yılı: 2016


Arşiv beklentimi hiç de karşılayamayan bir kitap oldu maalesef. Ne düşündüğümü şu an tasvir edemem ama arka kapak yazısını okuyunca çok farklı şeyler hayal etmiştim ben. "Ölülerin raflardaki kitaplar gibi durduğu bir yer hayal edin..." deyince ben bu kitap favorilerimden olacak falan diye düşünmüştüm mesela. 

Ama bilemiyorum, bazı kitaplara karşı nötr oluyorum ben. Bu kitap da öyle oldu. Akıcılıkta bir problem yok, gayet kolay okunuyor falan. Ama okuduğum süre boyunca bir saniye bile heyecanlanmadım. Kitabı bitirdiğimde de zerre kadar merak yoktu aklımda bitişiyle ilgili, devam kitabıyla ilgili falan. 



Konuyu biraz anlatayım. Bir arşiv var, kütüphane gibi bir şey, aslında daha çok arşiv odası :D İnsanlar öldüğünde kendi bedenlerinde 'dosyalanıyorlar'. Bütün hayatları, her saniyesi var bu dosyanın içinde ve arşive kaldırılıyorlar ve bu ölülere Tarih deniyor. Normalde arşiv raflarında ağır bir uykuda oluyorlar ama bazen çok huzursuz olduklarında uyanıp 'Koridor'da dolaşıyorlar ve çok saldırgan oluyorlar. Koridor da bir nevi Araf. Bu arşivi ve Tarihleri koruyan Koruyucular ve Kütüphaneciler var. Sanırım 16 yaşındaki karakterimiz Mackenzie de bir koruyucu ve tabii ki tam onun zamanında arşivde garip şeyler olmaya başlıyor :D

Böyle işte, epey anlattım :D Ama gerçekten, normalde bu konuyu sevmem lazım. Ama tık yok yani :D Şu an düşünüyorum ve ikinci kitabı okumak istemek için hiçbir sebep bulamıyorum. Sonu da zaten öyle dümdüz bitti. 

Öyle işte, bir şans verin yine de. Belki çok seversiniz, benden farklı olarak. Bu kitabı ilk okuyanlardan biri benim sanırım, diğerlerinin yorumunu merak ediyorum :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Konu özgün bence ama bilemiyorum ya :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Ya aslında sürükleyiciydi ama beni hiç sarmamasını da buraya bağlıyorum :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Yazım hatası falan gördüğümü hatırlamıyorum, baskısı güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Pegasus her zaman yapmaz bunu, kıymetini bilelim :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Aman aman güzel değil bence.

Final puanı: 3,3

2 yorum: