8 Ekim 2015 Perşembe

Harry Potter ve Melez Prens (Harry Potter, #6)

Kitap Adı: Harry Potter ve Melez Prens
Özgün Adı: Harry Potter and the Half-Blood Prince
Kitap Yazarı: J.K. Rowling
Çeviren: Sevin Okyay & Kutlukhan Kutlu
Yayınevi: YKY
Sayfa Sayısı: 594
Baskı Yılı: 2013


Melez Prens'i aslında iki gün önce falan bitirdim ama yazısını yazmayı unutmuşum :D Kitap tabii ki çok güzeldi. Snape'i sevmeye başladım falan demiştim ya Snape'in canı cehenneme! :D

Kitabın girişinde Sihir Bakanı ve muggle Başbakan'ın tanışma sahnesi var. O kısmı okumak çok keyifliydi. Voldemort'un verdiği hasarların hepsi muggle başbakanının üzerine yıkılmıştı, ona da baya üzüldüm :D Tanışma sahnesinden bir alıntı yapıyorum:

"Ama öyleyse," demişti başbakan, "niye önceki başbakanlardan biri beni uyarmadı?" Fudge bu soru üzerine resmen gülmüştü. "Sevgili başbakanım, siz kimseye söyleyecek misiniz?"


,

Kitapla ilgili anlatacak çok şey bulamıyorum. Artık bu yazıyı okuyan biri için spoiler olmaz herhalde. Snape'in gerçek yüzünü gördük artık. Ve büyü dünyasında savaş resmen başladı diyebiliriz. Dumbledore arkasında bir sürü soru bırakarak öldü. 

Kitabı bitirince hemen ardından Fantastik Canavarlar Nelerdir Nerede Bulunurlar'ı da okudum. Güzel bir kitaptı. Büyü dünyasında karşılaşabileceğimiz her türlü yaratık tehlike seviyeleriyle birlikte falan anlatılmıştı. Kitapta Harry'nin aldığı ufak notlar falan vardı, onlar da güzeldi.

Böyle işte, puanlamaya geçelim :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Tabii ki güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Aynen devam.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Unvanlar! Ve bu kitabın sayfaları çok inceydi, resmen arka sayfadaki yazılar gözüküyordu.

Orijinal isim (%10): 5/5
Harika!

Güzel kapak (%5): 5/5 
Hortkuluklarla ilgili sahnenin kapakta olması güzel.

Final puanı: 4.9

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder