9 Aralık 2014 Salı

Gece Nöbeti

Hayatı uzatmak için daha ne kadar ileri gideceğiz? İnsanlığımızın ne kadarını feda edeceğiz?
Kitap Adı: Gece Nöbeti
Özgün Adı: Life Support
Kitap Yazarı: Tess Gerritsen
Çeviren: Selim Yeniçeri
Yayınevi: Martı
Sayfa Sayısı: 471
Baskı Yılı: 2011



Gece Nöbeti, Tess Gerritsen'den okuduğum ilk kitap. Daha kitabın ortalarındayken 3 kitabını daha sipariş verdim :D Kitabın kategorisi 'tıbbi gerilim' bir kere. Sevmem için başka bir sebep aramaya gerek yok :D Kategorinin harikalığını görüyor musunuz? Hem tıbbi hem gerilim. Mükemmel ! :D Gerçekten gerilim/korku romanlarının içine bir doktor ya da bir psikiyatrist girince okuması çok çok daha keyifli oluyor.

Aslında kitabın gerilimi benim için biraz düşük seviyedeydi. Yani daha çok gerilmeyi isterdim :D Ama kitap gerçekten çok akıcı. Kitabı elime alıyorum, okumaya başlıyorum bir bakıyorum 60-70 sayfa okumuşum farkında bile değilim :D

Biraz da konuya gelelim. Dr. Toby Harper, bir hastanede gece nöbetine kalan bir doktor (Evet kitabın adını bu yüzden böyle seçmişler, BIKTIM! :D). Çalıştığı yer de bir de yaşlı bakım evi var. Zengin yaşlılar emeklilik dönemi geldiğinde burada lüks şartlarda yaşıyor. Ve ömürlerini uzatmak için bir tür hormon enjeksiyonu protokolüne katılıyorlar. Ama sonra garip bir şey oluyor. Önce bakımevi doktorlarından biri intihar ediyor, daha sonra orada yaşayan insanlardan bazıları hastalanıyor. E tabii Toby Harper da bu işin peşine düşüyor :D

Kitabın daha çok başlarındayken bile bol bol doktor dili okuyorsunuz :D Ben de merak ettim, bu kadın bu kadar bilgiye nasıl ulaşmış diye. Meğerse kendisi de doktormuş, evet Tess Gerritsen bir doktormuş! Kitaplarını sevmem için işte bir neden daha! Özellikle sonlara doğru okuduğumuz, ceninle yapılan çalışmaları okumayı çok sevdim. Bir doktordan böyle çılgınca ve nispeten etik dışı fikirler okumak da güzel :D

Şu sıralar Tess Gerritsen'in Rizoli & Isles serisini tamamlamakla meşgul olacağım :D Zira ciltli, şömizli on tane kitap kitaplığımda mükemmel ötesi duracak bence :D

Son olarak kitabı kesinlikle tavsiye ederim. Oldukça akıcı, çok keyifli okunacak bir kitap.

Kitaba puanım: A+


5 yorum:

  1. Tess hatun gerçekten biliyor bu isi :)) bu kitabini görmemiştim bunu da alayim. Ne zamandır rizoli isles serisinden okumadim. Tavsiye ettiğin bi kitabi var mi seriden. Gerilime sardim bu ara yine alicam Öğrenmek isterim :))

    YanıtlaSil
  2. Seriyi henüz ben de okumadım. Şu an kitapları satın alma aşamasındayım :D

    YanıtlaSil
  3. gerçekten a+ yı hak eden bir kitap hatta a++ yı bile hak ediyor :D gerilimi biraz düşük ayarda olmuş olabilir ama tıbbi açıdan hipofizler falan havada uçuşuyordu :D :D benim de en sevdiğim romanlardandır zaten :)

    YanıtlaSil
  4. cerah'ı da okuyunuz.şu an ben okuyorum ve harika bir roman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de okuma listemde kendisi, tavsiye için teşekkür ediyorum :)

      Sil