25 Eylül 2014 Perşembe

Başlat

Burası OASIS. Buradan çıkış yok.

Kitap Adı: Başlat
Özgün Adı: Ready Player One
Kitap Yazarı: Ernest Cline
Çeviren: Taylan Taftaf
Yayınevi: Dex
Sayfa Sayısı: 506
Baskı Yılı: 2011

Yıl 2045 ve dünya çok çirkin bir yer. Ve bu dünyada yaşamak zorunda olan tüm talihsiz insanlar gibi, henüz on sekiz yaşındaki Wade Watts da uyanık olduğu zamanın neredeyse tamamını bir simülasyonun içinde geçiriyor. İstediğiniz kişi olabileceğiniz, istediğiniz yerde yaşayabileceğiniz ve istediğiniz şeyleri yapabileceğiniz bir yer olan, insanların son vahası, sanal dünya OASIS'te.


OASIS'in multimilyoner yaratıcısı bir gün ardında hiçbir varis bırakmadan ölüyor. Mirasını, sanal gerçeklik oyununun içine sakladığı üç anahtarı bulacak kişiye bıraktığını açıklayan bir vasiyetle. Ve böylece tüm dünyayı saracak olan yarış başlıyor. Biz de bu muhteşem hikayenin içine şu satırlarla giriyoruz:

"Ve 11 Şubat 2045 akşamı, Skorboard'ın en tepesinde bir avatarın adı belirdi. Bakır Anahtar, beş uzun yulın ardından, Oklahoma'nın dış kesimlerindeki bir karavan kampında yaşayan on sekiz yaşında bir çocuk tarafından bulunmuştu. O çocuk bendim. Bu gelişmenin ardından olanlar üzerine sayısız kitap, çizgi film, film ve dizi yapılmış olmasına rağmen, hepsi de hikayeyi yalan yanlış bir şekilde aktardı. Bu yüzden ben de her şeyi, ilk ve son kez anlatmaya karar verdim."

Daha önce hiç sanal gerçeklik ya da bu kategoriye konulabilecek bilgisayar oyunu oynamama rağmen beni bile içine çekti hikaye. Çok büyük keyifle ve inanılmaz bir heyecanla okudum. Hem bir an önce bitsin de sonunda ne olacak öğreneyim, hem de hiç bitmesin de hep okuyayım istedim. Bu tarz oyunlar oynayanlar için çok daha keyifli bir okuma olacağını düşünüyorum.

Bu kitap için yaz yaz bitmez ama kısaca olay şu: Mükemmel! Aslında var olmayan bir olay, var olmayan insanlar ve var olmayan bir dünya ancak bu kadar güzel kurgulanır, bu kadar akıcı bir şekilde anlatılabilir. Son gün kitabı bitirmek için 200 sayfa kadar okudum ve nasıl akıp gitti hiç anlamadım. Hatta heyecandan tırnaklarımı kemirerek okudum.

Başlat, kesinlikle kral tahtıma oturmaya hak kazananlardan biri oldu. Yazarın ilk romanıymış. İlk romanda böylesi bir şaheser ortaya çıkaran yazarın kendini daha ne kadar geliştirebileceğini hayal bile edemiyorum. Dolayısıyla Ernest Cline'ı takip ediyorum ve yeni kitaplar yazmasını da iple çekiyorum.

Bu arada dikkatimi çeken bir şeyi paylaşmadan edemeyeceğim. Böylesine bilimkurgunun dibine vurmuş bir kitaba bile bir aşk sıkıştırılmış :D Kitaptan aşk detayını çıkarırsak bana göre hiç de bir şey eksilmez. Ancak yazar neden böyle bir şeye ihtiyaç duymuş bilemiyorum. Yazarları anlamak zor :D

Kitaba puanım: (Kocaman bir) A+


2 yorum:

  1. kardeşim bu kitabı hiç bir yerden bulamıyorum yardımcı olabilir misin ya gezmediğim sahaf kalmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BAŞLAT romanı DEX ten yeni baskı cıktı. Farklı bir kapakla.

      Sil