21 Temmuz 2014 Pazartesi

Saatleri Ayarlama Enstitüsü

Kitap Adı: Saatleri Ayarlama Enstitüsü
Kitap Yazarı: Ahmet Hamdi Tanpınar
Yayınevi: Dergah Yayınları
Sayfa Sayısı: 368
Baskı Yılı: 2008

Yaz Okuma Şenliğinde puanları toplamak için harıl harıl kitap okumaya devam ederken Saatleri Ayarlama Enstitüsü'nü de bitirdim. Daha önce hiç okumadığım yazarlar kategorisindeydi Ahmet Hamdi. Bu vesileyle okumuş oldum. Etkinliğin organizatörü Pınar'a da ayrıca teşekkür ediyorum bunun için.

Öncelikle şunu söylemek istiyorum ki kitabın bu eski kapağını hiç sevmedim. Yeni versiyon yeşilli kapak çok çok daha güzel. Benim bir kitabı okumam için kapağının güzel olması çok önemlidir. O yüzden siparişimin bu kapakla geldiğini görünce biraz burun kıvırdığım doğrudur :D


Gelelim kitaba. İlk kez Ahmet Hamdi ve hatta ilk kez popüler edebiyattan olmayan klasik bir Türk yazar okudum. Sanırım Tanpınar benim çok tarzım değil. Kitabın özellikle psikanaliz kısımları epey ilgimi çekti ama genelini sıkılarak okuduğumu söylemeliyim. Hatta okuma şenliği hedeflerimde olmasaydı muhtemelen yarısında bırakmış olurdum. Ama azmettim bitirdim :D

Kitap, "Büyük Ümitler", "Küçük Hakikatler", "Sabaha Doğru" ve "Her Mevsimin Bir Sonu Vardır" başlıklı dört bölümden oluşuyor. Ana karakterimiz Hayri İrdal'ın Saatleri Ayarlama Enstitüsü'ne yöneltilen iddiaları reddetmek için kendi ağzından anlattığı hayatını okuyoruz. Kitap boyunca çeşitli karakterlerle tanışmasını, bir süre geçirdiği psikanaliz sürecini, enstitünün kuruluşu ve nasıl işlediği, aile hayatı ile ilgili olayları anlatıyor Hayri İrdal.

Bu arada yazar sıklıkla behemehal kelimesini kullanmış. Tabii ki merak ettim ve anlamına baktım. Katılmak, girmek ve içinde olmak anlamına geliyormuş. Bu da böyle bir bilgilendirme :D

Keşke psikanalizle ilgili daha çok şey olsaydı dedim okurken. Ayrıca son bölümde tasarladığı saat binasını da hiç anlamadım. Binanın nasıl görüneceği ile ilgili en ufak bir fikrim yok. İyi ki mimarlık falan okumuyorum :D

Kitapta şu kısmı çok beğendim ve hemen alıntıladım:

Hayri Beyefendi, bizim Hayri, sizin Hayri, dalgın Hayri... Ne kadar çok Hayri var. N'olur birkaçını yolda eksek. Herkes gibi ben de tek bir insan, kendim olsam.

Puanım: B+

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder