3 Mart 2020 Salı

Even A Superhero Needs Counseling

Kitap Adı: Even A Superhero Needs Counseling
Kitap Yazarı: Daniel Bates
Yayınevi: DB Press

Sayfa Sayısı: 260
Baskı Yılı: 2016

Bu kitaba kütüphanede denk geldim tesadüfen ve görünce deliye döndüm! Yazar süper kahramanların psikolojilerini inceliyor, tanı koyuyor ve çok basitçe bu tanıya yönelik olarak kullanabileceği psikoterapi yöntemlerini konuşuyor. 

Kitapta Thor, Spiderman, Doktor Strange, Superman, Batman, Wonder Woman, Joker, Iron Man gibi yirmiye yakın süper kahraman, anti kahraman falan inceleniyor. Kitabı ilk gördüğümde çok heyecanlanmıştım dediğim gibi ama okudukça hevesim kaçtı. Bunun birinci sebebi süper kahraman bilgimin sıfıra yakın olması. Kitapta bahsi geçen kahramanların birçoğunun adını bile hiç duymadım, duyduklarımla ilgili ise detaylı hiçbir bilgi yok. Evet yazar her bölümün başında kısaca kahramanın hayat hikayesini özetliyor ama ben yine de okurken pek keyif alamadım. 


İkinci sebep ise yazarın her karaktere çok yüzeysel yaklaşması oldu. Yani tabii ki gerçek bir psikoterapi süreci beklenemez kurgusal karakterler söz konusu olduğunda. Ama böyle bir işe girişmişse de daha detaylı analizler görmeyi istedim ben açıkçası. Fikir harika ama yazar pek altından kalkamamış gibi hissettirdi bana.

Bu kahramanların dünyasına zaten aşinaysanız, azıcık da psikolojiye ilginiz varsa bu kitabı benden çok daha fazla keyif alarak okuyabileceğinize eminim. Bir gün bir yerlerde denk gelirseniz şans verebilirsiniz bence. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 2/5
Fikir çok iyi ama çok başarılı işlenememiş bence. 

Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 4/5
Yani, kısa kısa bölümler. Okuması çok zor değil. 

Baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Güzel kapak (%5): 4/5
Kapak fena değil.  

Final puanı: 3.25

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder