14 Temmuz 2019 Pazar

Bana Üç Şey Söyle

Kitap Adı: Bana Üç Şey Söyle
Özgün Adı: Tell Me Three Things
Kitap Yazarı: Julie Buxbaum
Çeviren: Burcu Karatepe
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 312
Baskı Yılı: 2019


Bana Üç Şey Söyle, Yabancı'nın en yeni kitaplarından biri. Bu aralar üst üste dünya tatlısı kitaplar çıkarıp duruyorlar, siz de fark ettiniz mi? Bu kapağa sahip bir kitabın güzel olmaması mümkün mü mesela? :D

Jessie'nin babası annesi öldükten sonra yeni biriyle evleniyor. Bu yüzden de yeni zengin üvey annenin yanına taşınıyorlar ve Jessie de çok pahalı bir özel okula başlıyor. Tabii ki bu yeni hayatında her şey eskisinden çok farklı. Okulun ilk günü Biri Hiçbiri isimli bir kullanıcıdan bir mail alıyor. Okula uyum sağlaması için kendisine yardım etmekten bahsediyor mail. Böylece Jessie ve BH neredeyse her gün konuşmaya başlıyorlar. Birbirlerini tanımak için sürekli kendileri hakkında üç şey söyledikleri bir sohbet ilerletiyorlar. BH, Jessie'nin kim olduğunu biliyor haliyle ama Jessie'nin konuştuğu kişinin kim olduğuna dair hiçbir fikri yok.


Ben de gerçekten en başından beri BH'nin kim olduğunu merak ederek okudum. Hatta bir ara o kadar merak ettim ki sonuna falan mı baksam diye düşündüm. Ama sonra bir yerlerde ufak bir ipucu verdi ve kim olduğunu anladım. Böyle Sherlock Holmes triplerine girmeyeceğim çünkü ben anladığımda kitabın bitmesine 30 sayfa falan vardı zaten :D

Gerçekten her şeyiyle çok tatlı, içinizi ısıtan bir kitaptı. Bu aralar çok yoğun ve sıkıntılı bir dönemden geçtiğim için böyle kitaplar okumak bana çok iyi geliyor, dinlendiriyor beni. Yaz için de birebir bence, alın bu kitabı gidin uzanın bir yere birkaç saat sonra nasıl bittiğini anlamazsınız bile. Sonuç olarak, Bana Üç Şey Söyle'yi dünyanın en tatlı kitapları ödülüne aday gösteriyorum ve size de şiddetle tavsiye ediyorum :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok tatlıydııııı :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Tek oturuş kitabı bence :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviride hiç sorun görmedim, çok güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim! :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak çok T A T L I :D
Final puanı: 5

1 yorum: