17 Ocak 2019 Perşembe

Feminizm

Kitap Adı: Feminizm
Özgün Adı: Feminism
Kitap Yazarı: Nikki Van Der Gaag
Çeviren: Beyza Sumer Ardaş
Yayınevi: Sel Yayınları
Sayfa Sayısı: 147
Baskı Yılı: 2018


Daha önce birçok kez bahsettim, o yüzden biliyorsunuzdur belki. Kendime ufak bir feminizm kitaplığı oluşturmaya çalışıyorum ve daha derinlemesine okuma yapabilmek için önce giriş kitapları okumam gerektiğini hissediyordum. Feminizm kitabını da bu amaçla almıştım ve okudum. 

Gerçekten herkesin okuyabileceği sade bir dille yazılmış, pek çok temel konuya değinip bilgi veren bir kitap olmuş. İçinde feminizme dair tanımlar, toplumsal cinsiyet, iş dünyasında kadın-erkek eşitsizliği, şiddet, kadın bedeni, kürtaj gibi pek çok konu var. 


Tam olarak benim aradığım içerik olmasa da giriş düzeyinde bilgi edinmek isteyenler için önerebileceğim bir kitap oldu. Ben aslında feminizm nedir, nasıl ortaya çıkmıştır, feminizm tarihsel gelişimi, farklı dalgaları ve liberal feminizm, radikal feminizm gibi çeşitli türleri hakkında temel bilgileri edinebileceğim bir kitap arıyordum. Bu anlamda bana önerebileceğiniz kitaplar varsa harika olur :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Kurgu olmayan kitapları bu formatta değerlendirmek garip oluyor biraz ama ne yapalım :D 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Normaldi :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu.  

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim! :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak normal :D

Final puanı: 4.15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder