2 Aralık 2018 Pazar

Ötediyar (Furthermore, #1)

Kitap Adı: Ötediyar
Özgün Adı: Furthermore
Kitap Yazarı: Tahereh Mafi
Çeviren: Selim Yeniçeri

Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 312
Baskı Yılı: 2018

Ötediyar cıvıl cıvıl kapağıyla elime geçtiğinden beri çok ilgimi çekiyordu. Ama arka kapağını okuyup Alice diye bir karakter görünce Alice Harikalar Diyarı'ndanın yeniden yazımı falan sandığım için uzak duruyordum. Çünkü sevmiyorum böyle yeniden yazımları :D Ama neyse ki öyle çıkmadı bu kitap.

Alice Ferenorman'da yaşayan küçük bir kız. Ferenorman rengarenk ve sihirli bir yer. Her yerde yüzlerce farklı tonda renkler görebiliyorsunuz. Ferenorman halkı sihirlerini topraktan alıyor ve hepsinin farklı yetenekleri var. Ama Alice öyle değil, Alice'in hiç rengi yok. Neden olduğunu kimse bilmiyor. Birkaç yıl önce de babası bir gün evden gitmiş ve hiç dönmemiş.


Çok uzun yıllar önceden tanıdığı Oliver bir gün Alice'e gelerek ona görevinde yardımcı olmasını istiyor. Ve bunun karşılığında babasının yerini bildiğini söyleyerek Alice'i ikna ediyor. Böylece Alice, Oliver ile birlikte hep efsanalerde duyduğu ve gerçekliğini yeni öğrendiği Ötediyar'a geçiyor. 

İnsan bazen tam böyle kitaplara ihtiyaç duyuyor. Özellikle kış aylarında. Yani en azından ben duyuyorum :D Hani böyle beni çok zorlamasın, okumaya başladığım an sarsın ve 2-3 saat keyifli vakit geçirerek bir çırpıda bitireyim kitabı. Bu kitap böyle bir amaç için ideal bence. Çok akıcı, hiç sıkmıyor ve güzel bir dünyası var. O yüzden tavsiye ediyorum! 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Gayet güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Çok rahat okunuyordu. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
İlginç bir çeviri ama daha iyisini düşünemiyorum :D 

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı cıvıl cıvıl ya harika :D

Final puanı: 4,2

3 yorum:

  1. Kapak gerçekten ilgi çekici.. paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Yabancı yayınlarından geçtiğimiz günlerde Sihirli Uyumsuzları okumuştum ve konusu benziyor sanki :)) Ama güzeldi ben çok beğendim. Bu kitabı da gördüm ve baya merak ediyorum. :))

    YanıtlaSil
  3. Tanıtım ve tavsiyeniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil