22 Şubat 2018 Perşembe

Sualtı Kaynakçısı

Kitap Adı: Sualtı Kaynakçısı
Özgün Adı: The Underwater Welder
Kitap Yazarı: Jeff Lemire
Çeviren: Deniz Vural

Yayınevi: Marmara Çizgi
Sayfa Sayısı: 240
Baskı Yılı: 2018

Sualtı Kaynakçısı Nihan'ın şiddetle önerdiği çizgiromanlardan biriydi. Ankara Kitap Fuarı'nda çok seveceksin diyerek bana da sattı :D

Jack Joseph, sualtı kaynakçısı olarak çalışıyor. Eşi hamile, yakında baba olacak. Fakat bunun getirdiği gerginlik ve geçmişinde kapatamadığı bazı olayların da etkisiyle kendisini pek iyi hissetmiyor. Sonra bir gün yine iş için daldığında garip bir şeyler yaşıyor. Bu olayla birlikte de bir anlamda hayatına dalıyor, daha derine daldıkça eşinden ve doğacak çocuğundan uzaklaşıyor.



Okumaya başlar başlamaz gizemli bir hava sarıyor sizi. Bunda siyah beyaz çizimler de etkili bence. Jack'in o karamsar havasıyla birlikte neler olduğunu ve olacağını çözmeye çalışıyorsunuz. Bu anlamda gerçekten güzeldi, bana o heyecanı ve merakı fazlasıyla yaşattı. Nihan sonunda gözlerinin dolduğunu falan söylemişti. Ben de son sayfaya geldiğimde içim burkuldu, gerçekten bir garip oldu.

Karmakarışık çizgiroman dünyalarından bağımsız, özgün ve ilgi çekici bir şeyler arıyorsanız Sualtı Kaynakçısı çok güzel bir seçenek bence! 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Sevdim. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çizgiroman zaten :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi. Ben çizimleri de sevdim. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Tamı tamına! :D

Güzel kapak (%5): 4/5
Kapak da güzel, ilgi çekici. 

Final puanı: 4,6

1 yorum: