6 Temmuz 2017 Perşembe

Gurur ve Önyargı

Kitap Adı: Gurur ve Önyargı
Özgün Adı: Pride and Prejudice
Kitap Yazarı: Jane Austen

Çeviren: Hamdi Koç

Yayınevi: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Sayfa Sayısı: 362
Baskı Yılı: 2016

Bu kitabın ne kadar popüler olduğunu bilmeyen yoktur herhalde? Şimdi biraz kaybolur gibi oldu ama bir ara herkesin elindeydi, her yerde görüyorduk :D Aslında benim kitabı okuma sebebim biraz farklı :D Geçenlerde, uzun zamandır merak ettiğim Gözde Bekar kitabını aldım. Ve bu kitabın kapağında "Jane Austen'ın Gurur ve Önyargı kitabı günümüzde geçseydi?" yazıyor. Ben de önce Gurur ve Önyargı'yı okumazsam bu kitap benim için çok da anlamlı olmayacak dedim ve okudum! :D

İçinde bulunduğu edebiyat dönemi genel olarak böyle ürünler mi çıkarıyordu bilemiyorum ama kitapta hiçbir şey olmuyor. GERÇEKTEN HİÇBİR ŞEY :D Bennet ailesinin kızlarının evlenmeye çalışıp durmasını okuyoruz kitap boyunca. Erkekler gelip gidiyor, Bennet kızları onlara gönlünü kaptırıyor, sonra aksaklıklar falan oluyor ve kızlar bir türlü muradına eremiyor :D Ayrıca şunu da söylemeliyim, kızlarını başında atmaya bu kadar hevesli bir anne daha görmedim ben hayatımda :D


Kitabı okurken bu kitaptan çok rahat 4-5 sezon Türk dizisi çıkar diye düşündüm. Sonra bir ara instagramda bir hikaye paylaşmıştım, o zaman çoğunluğun da benle aynı fikirde olduğunu gördüm :D Kitabı okurken bir ara "Artık birileri kavga falan etse de biraz heyecan olsa." diye düşünmeye başladım :D Ama hiçkimse asla salon kadını çizgisinden kaymıyor. Tartışmaları görmeniz lazım, inanılmaz seviyeli :D

Sonuç olarak, kitabı çok beğenemedim. Sade bir dili, yalın bir anlatımı var ama ben hareketli kitaplar okumayı severim. 300 küsür sayfa boyunca genç kızları evermeye çalışmak hiç benlik değilmiş :D Kitabın çevirisiyle ilgili ufak bir sıkıntım var, onu da söylemeden geçmeyeyim. Kitap boyunca Mr., Mrs. gibi ünvanlar çevrilmeden bırakılmış. Keşke çevrilseymiş diye düşündüm. Zaten yüz bin tane karakter var, bir de bu ünvanlarla iyice karman çorman oldu her şey benim için :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Eh :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 2/5
Çok sıkıldım okurken gerçekten.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Ünvanlar için bir puan kıracağım :D

Orijinal isim (%10): 5/5
Güzel! :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Dümdüz kapak, yorum yapılacak pek bir şey yok :D

Final puanı: 2,45

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder