23 Şubat 2017 Perşembe

Yalancılar

Kitap Adı: Yalancılar
Özgün Adı: We Were Liars
Kitap Yazarı: Emily Lockhart
Çeviren: Murat Padar
Yayınevi: Artemis
Sayfa Sayısı: 248
Baskı Yılı: 2017


O SON NEYDİ ÖYLE? Yalancılar cidden çok beğendiğim bir kitap oldu, sonuyla çarptı gitti :D

Cadence, bize köklü ailesini anlatıyor kitapta. Sinclair ailesi, bizim bildiğimiz şekliyle Ziyagiller aslında :D Büyükbaba Sinclair'in bir adası var ve tüm aile yazları oraya gidiyor. Tabii ailede entrika, çekişmeler falan da hiçbir zaman eksik olmuyor. Cadence de her yazını "Yalancılar" dediği grupla birlikte geçiriyor. İki kuzeni ve bir de teyzelerinden birinin sevgilisinin kuzeniydi galiba: Johnny, Miren ve Gat.

Olaylar böyle ilerleyip giderken Cadence'in başına bir şey geliyor. Bilincini kaybettiği sıralarda biz de hiçbir şey göremiyoruz tabii. Denizde bulunuyor önce, sonra da bir hastane odasında uyanıyor. Ve neler olduğunu hatırlamıyor. Buradan sonraki kısımda da Cadence'in neler olduğunu yavaş yavaş hatırlamasını okuyoruz ve sonra o SON! Neler olduğu ortaya çıkınca "vay be!" dedim.


Bu tarz kitapları okurken size şöyle bir tavsiyem olabilir: Kitapları didiklemeyin! Ben her zaman öyle yapıyorum ve her seferinde sanki ilk kez böyle bir kurgu okuyormuşcasına şaşırıyorum. Aksi halde, neler olduğunu bulmaya çalışırsanız, özellikle bu kitap için, ufacık bir dikkatle olayı çözmeniz işten bile değil. Ama bence gerek yok, kitapları kurgularını ortaya çıkarmak için okuduğumuzu düşünmüyorum :D

Dediğim gibi, güzel bir kitaptı. Ters köşe yapan, inanılmaz akıcı, bir çırpıda bitirecek bir kitap arıyorsanız Yalancılar'ı en kısa zamanda elinize alın.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Çok özgün olduğunu söyleyemem, daha önce de bu tarz kurgular okudum ama güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok akıcıydı, tek oturuşta bitirmelik :D 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Güzeldi.  

Orijinal isim (%10): 5/5
We Were Liars!

Güzel kapak (%5): 2/5 
Kapağını ben çok sevemedim ya :D 

Final puanı: 4,45

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder