28 Eylül 2016 Çarşamba

Ada: Sırlar Çözülüyor (Nil, #2)

Kitap Adı: Ada: Sırlar Çözülüyor
Özgün Adı: Nil Unlocked
Kitap Yazarı: Lynne Matson
Çeviren: Bilge Turan Zourbakis
Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 479
Baskı Yılı: 2016


Bu aralar Ada serisine maraton yapıyorum. Bu sebeple Sırlar Çözülüyor'u da okudum. Ben seri boyunca Charley ve Thad merkezde olacak diye düşünüyordum ancak öyle olmadı. Bu kitapta erkek kardeşi yıllar önce adaya düşüp kurtulduğu için yıllardır adayı bulmaya kafaya takmış bir astrofizikçinin kızı Skye ve ilk kitaptan tanıdığımız Rives var. Bu iki karakter bir anda olayların merkezine oturuyor.

Bu kitapta Ada'yla ilgili bilgileri öğreniyoruz. Öyle bir adanın var olmasının, adada açılan kapıların falan arkasının boş bırakılmaması hoşuma gitti. Adanın güzel bir hikayesi vardı. Kapılarla ilgili Güneş patlamalarını falan kullanmalarını da çok beğendim.


Böyle işte. Bir de şunu söylemeliyim. Bu seri bana genel olarak Lost'u hatırlatıyor ve bu kadar hatırlatması çok da iyi değil bence. Serinin bir tık özgünlüğünü kaybetmesine sebep oluyor benim gözümde.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Akıcıydı.  

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi, bir problem görmedim.

Orijinal isim (%10): 3/5
Ada Açılıyor falan aslnda ama anafikri vermiş :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapak da idare eder. 

Final puanı: 3,9

3 yorum: