21 Haziran 2016 Salı

Nefesini Tut

Kitap Adı: Nefesini Tut
Özgün Adı: Try Not to Breathe
Kitap Yazarı: Holly Seddon
Çeviren: Özge Küskün

Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 446
Baskı Yılı: 2016


Yabancı'nın en yenilerinden olan Nefesini Tut'u elime geçer geçmez okudum çünkü çok merak ediyordum. Kapağının çok güzel olması bunun temel sebeplerinden biri :D

Kitabın konusu da oldukça ilginç. Amy 15 yaşında bir kız. Ama büyük bir sırrı var. Ancak sonra başına bir olay geliyor ve komaya giriyor. Tam 15 yıl boyunca komada kalıyor. 15 yıl sonra bir gazeteci, Alex, Amy'nin başına gelenleri ortaya çıkarmak için tekrar harekete geçiyor. Alex de sorunlu bir kız. Büyük bir alkol bağımlısı. Alkolü bırakmazsa 1 yıl içinde öleceğini söylüyor doktor. 

Kitabın temposunu çok beğendim. Merak düzeyi, gerilim düzeyi falan çok güzeldi. Zaten ilk gün 100 sayfa okuduktan sonra kitabı iyice merak ettim. Olayların arkasında kimin olduğunu öğrenmek için ikinci gün 200, üçüncü gün 150 sayfa daha okuyarak 3 günde bitirdim kitabı :D 



Kitap gerçekten güzeldi. İlerleyişi çok güzeldi, hikaye güzeldi. Amy'nin bölümleri çok çok güzeldi. Ben başta ne olduğunu anlayamadım. Ama Amy'nin komadan bölümleri var ara ara. Kısa bölümler. Çok güzeldi gerçekten. İlk kez komadaki bir karakteri okudum ve öyle birinin düşüncelerini, dışarıyı algılayışını okumak gerçekten güzeldi. 

Ama kitabın finali beni tatmin etmedi. Yani sanki yazar kimi seçeceğine bir türlü karar verememiş, uygun birini bulamamış da öyle rastgele birini seçmiş gibiydi olayların arkasındaki isim için. Ben çok daha çarpıcı, sağlam ve sansasyonel bir açıklama bekliyordum :D Bu anlamda aradığımı pek bulamadım.

Ama tekrar söylüyorum, kitap gerçekten güzeldi. Ben ilk kez koma hikayesi okuduğum için bu kadar beğenmiş olabilirim bilmiyorum ama yine de güzeldi :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Sonu için kırıyorum puanımı. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok sürükleyiciydi. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 4/5
Bu konuda o kadar takıntılıyım ki çok benzer olmasına rağmen tam çeviri değil :D 

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağına BAYILDIM!


Final puanı: 4,55


4 yorum:

  1. Kristal 1 vermiş, sen 4.55 yani şimdi almalı mı almamalı mı? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kristal'ın yorumundan sonra bu yorumu okuyunca bir afalladım :D Sanırım bu da seveni ve sevmeyeni olan kitaplar arasında olacak.

      Sil
    2. Bilemiyorum ben beğendim :D

      Sil
  2. çeviri konusunda bir tavsiye :) tam çeviri her zaman doğrudur diye bir şey yoktur mesela nefes almamaya çalış demek nefesini tut demekten daha iyi bir çeviri değildir estetik açıdan. Birebir çevirmek çoğu çevirmene göre de yanlıştır herkes yorumunu katar ve Türkçeye en yakın bir şekilde çevirir.

    YanıtlaSil