19 Ocak 2016 Salı

Siyah Damar

Kitap Adı: Siyah Damar
Özgün Adı: Mud Vein
Kitap Yazarı: Tarryn Fisher
Çeviren: Merve Altıparmak
Yayınevi: Aspendos
Sayfa Sayısı: 344
Baskı Yılı: 2014


Bu kitapla ilgili ilginç bir okuma sürecim oldu :D Kitaba İngilizce başladım, yarısını falan okuduktan sonra Türkçesini bulunca oradan devam ettim :D Bu yüzden bu yazıyı Türkçe baskı üzerinden yapacağım ama alıntılar İngilizce olacak falan, böyle garip şeyler işte :D

Kitap kesinlikle çok güzel başladı. Senna kendini bir evde buluyor. Dışarıda deli gibi kar var. Evin kapısı kilitli. Ve evi araştırırken iniltiler duyuyor. Yatak odasında bağlı olarak doktorunu buluyor. Daha sonra işte birlikte evi keşfetmeye başlıyorlar. 

Evde aylarca yetecek kadar erzak var, buzdolabı falan dolu. Her ikisi için de tam bedenlerine uygun kıyafetler var. Ve evde ısıtıcı gibi bir şey de var. Ayrıca evde garip olan bir şey daha var. Evin bir odasında atlıkarınca var. 

Bir süre Senna ve Isaac'in neler olduğunu anlamasını, evi keşfetmesini falan okuyoruz. Sonra biraz Senna'nın geçmişine gidiyor. Senna'nın yaşadığı kötü şeyleri ve başından geçenleri öğreniyoruz. Sonra Senna'nın sevgilisinin yazdığı kitabın bir kısmını okuyoruz falan. Böyle çok katmanlı bir hikaye olmasını sevdim.



Kitap çok güzel başladı ama bilmiyorum sonu istediğim gibi değildi. Okurken sonuyla ilgili bir sürü şey düşündüm. Isaac'in gerçek olmadığını, onu Senna'nın hayalinde yarattığını falan bile düşündüm :D Ama bilmiyorum ya garip bitti, benim için birçok soru bıraktı geride.

Böyle bir yorum yapmak yazma işinden gram anlamayan benim haddime mi bilmiyorum ama bu kitabı çok çok daha iyi sonlar bekliyor olabilirdi. Ama yine de okuması keyifliydi. Evin sırrını çözmek, bu gerilimi yaşamak falan çok hoşuma gitti. 

Bu kitabı bana Eren tavsiye etmişti, o olmasaydı muhtemelen hiç okumazdım. Okuduğum için mutluyum, teşekkürler Eren! :D

Hoşuma giden birkaç alıntı da var, onları da ekleyeyim:

*
Simplicity speaks the loudest.
*
The idea of counselign pertified me; all of your inner thoughts put in a glass box, to be seen by someone who spent years studying how to properly judge thoughts
*
What kind of shrink goes by the name Saphira? It's a stripper's name.
*
"Forgiveness is for Buddhists." 
"What are you then?" she asked.
"An anarchist.
*
Repeat any phrase in the educated fancy-pants language most of the ancient philosphers used, you sounded like a goddamn genius. Repeat the same phrase in English, you sounded like a loon.
*
She was too busy looking at water. Lost in it a little. How can a man be jealous of water? 
(favorim bu olabilir :D) 



Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Sonunu beğenmesem de güzel bir kurgu ve oldukça iyi bir konusu vardı. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Güzeldi.  

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Yarısını İngilizce yarısını Türkçe okudum ama Türkçe kısmında bir sorun yoktu. Baskı için yorum yapamıyorum çünkü kindledan okudum. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim!

Güzel kapak (%5): 3/5 
Orijinal kapağa göre biraz sansürlenmiş gibi hissettim. Kitabın özgün kapağına bakmanızı tavsiye ediyorum. Epey... Cüretkar :D 

Final puanı: 4,55

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder