14 Mart 2015 Cumartesi

Gölgeler (Ashes Trilogy, #2)

Çaresiz kaldığında bir canavardan daha zalim olur muydun? Hayatta kalmak için ne kadar ileri gidersin?

Kitap Adı: Gölgeler
Özgün Adı: Shadows
Kitap Yazarı: Ilsa J. Bick
Çeviren: Barış Emre Alkım
Yayınevi: Dex
Sayfa Sayısı: 499
Baskı Yılı: 2012


Ashes Trilogy'nin ikinci kitabı olan Gölgeler'de maalesef korktuğum şey oldu. Hikaye aldı başını gitti, sürekli koşuşturma içinde, bir yerden bir yere gitmeye çalışan insanlar okuduk. Üçüncü kitapta bu sorular cevaplanıyor mu bilemem ama şu an havada kalan bir çok sorum var benim. En başta tüm dünyadaki enerjinin gitmesine sebep olan gerçekten patlamalar mı ve bu patlamaları kim yaptı? Belirli yaştaki çocuklar niye dönüşüyorlar? Alexin über koku alma duyusu nerden? Tümörle ilgisi var mı? 

Yazar hikayeyi çözüp belki flashbacklerle bizi aydınlatmak yerine saçmasapan bi aksiyona dönüştürmüş kitabı. Bir de Rule'da olanlar bana anlamsız geldi. Dünyada kıyamet kopmuş, milyarlarca insan o an ölmüş. Sen ne ara vakit buldun da gizli kapaklı işler yapıyorsun, ne ara düzeni kurdun? :D 


Hikayeye biraz bakacak olursak, Alex zaten Küller'in sonunda Rule'da dönen oyunlarla ilgili bir şeyleri çakmıştı, bu kitapta da daha çok şey öğrenmeye başladı. Sonra Rule'dan kaçtı, kaçmaz olaydı :D Sonra başına gelmeyen kalmadı :D Bir de hikayede klasik 'iki erkek arasında kalan kız' var. Koymasalar olmuyor :D

Küller'in yorumunda kitap öyle bir bitti ki bana ikinci kitabı okutturacak demiştim. Bu kitap onu da yapamadı. Zaten üçüncü kitap henüz çevrilmedi bile diye biliyorum. O yüzden belki çıktıktan çok sonra, fuarda ucuza falan bulursam okurum ancak :D

Bu arada Dex'in hakkını yemeyelim. Fuarda internet fiyatından pahalıya kitap satan yayınevlerine rağmen 25 lira etiket fiyatı olan Gölgeler'i CNR'da 8 liraya aldım :D

Özgün konu ve kurgu (%35): 3/5
Konuda bir şey yok ya. İşte bu diyebileceğim bir şey olmadı.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 2/5 
İlk kitaptan daha az sürükleyici olduğunu düşünüyorum.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
İlk kitapta yazı boyutuna takılmıştım, bu kitapta düzelmiş. Kalitesinde falan zaten hiç sorun yok.

Orijinal isim (%10): 5/5 
Yine Dex, yine orijinal isim! 

Güzel kapak (%5): 2/5 
Kapak aynı kapak, rengi değişmiş sadece :D Bir de alttaki sahne değişik.

Final puanı: 2,8



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder